PRAHA, 6. marca 2014 – popredná svetová analytická organizácia IDC oznámila výsledky predajov osobných počítačov za štvrtý štvrťrok roku 2013. Jednotkou na slovenskom trhu sa stala spoločnosť HP a potvrdila tak svoju dlhodobú dominanciu i obľúbenosť u zákazníkov.
Podľa analytickej správy IDC, predalo HP na Slovensku behom štvrtého kvartálu 2013 takmer 42 000 osobných počítačov, čo predstavuje 35,0 % podiel na trhu. Aj napriek celkovému poklesu trhovej sily patrí značke HP vedúca trhová pozícia s medziročným nárastom až 39,9 %. S priepastným rozdielom až 11,0 % tak v konkurenčnom boji za HP zaostáva jeho najväčší rival.
IDC vo svojich štúdiách skúma trhy IT, hodnotí postavenie jednotlivých hráčov, posudzuje všeobecné ekonomické i spoločenské faktory a interpretuje všeobecné trendy. Na základe výsledkov podrobných analýz poskytuje praktické odporúčania pre investičné rozhodovania, strategické plánovania, obchodné stratégie, voľbu technológií a marketingové aktivity.
”Napriek tomu, že trhový segment osobných počítačov je jedným z najkonkurenčnejších prostredí, HP si dlhodobo drží pozíciu najúspešnejšieho výrobcu, a to i napriek rozriedeniu záujmu spotrebiteľov spôsobeného najmä skokovým zvýšením obľuby tabletov” povedal Roman Plášil, obchodný manažér HPobchod.sk, ”Vážime si dôveru zákazníkov, ktorá sa najlepšie prejavuje ich nákupmi v našom e-shope, a budeme i naďalej robiť maximum pre to, aby HP zostalo technologickým lídrom naprieč všetkými produktmi pre domácnosti, kancelárie i veľké spoločnosti.”
Najúspešnejším produktom z kategórie osobných počítačov sa behom štvrtého kvartálu stal model HP ProBook 450, ktorý si v obchode HPobchod.sk kúpilo viac ako 36 % zákazníkov.
Copyright © 2014 HPobchod. Uvedené informácie podliehajú zmenám bez upozornenia. HPobchod nezodpovedá za prípadné technické alebo redakčné chyby alebo opomenutia.